Pages

Thursday, April 28, 2011

Kerjaya : mana satu pilihan anda?

Baru2 ni ada Job Fair, PC Fair, tapi saya tak sempat nak menjenguk. Selalunya kami rajin ke macam-macam jenis "fair", saje nak tengok realiti kat Malaysia. Bukan nonton program realiti TV jek.

Semalam saya survey jobstreet.com, saje nak tengok apa yang menarik. Nak tengok permintaan pasaran & tempat untuk buat OJT September nanti. Nak cari area dekat sini jek. Saya terjumpa beberapa iklan yang memerlukan Embedded System Engineer. Macam menarik, syarat2 permohonan pun macam sesuai dengan modul2 yang kami belajar. Kalau sampai tamat kursus mungkin lebih banyak yang kami belajar & lebih fasih dalam banyak "bahasa" yang digunakan.

Embedded System memang luas aplikasinya, banyak bidang yang terlibat. Persoalannya, selain memilih bidang, persekitaran mana yang anda suka?

Manufacturing - Based atau Project @ Service Based?

2-2 pun ada kelebihan & kekurangan terpulang kepada individu untuk memilih.
2-2 pun saya suka, tapi ada bahagian yang saya tak suka jugak pada 2-2

Kalau ada peluang untuk memilih, kita boleh pilih, tapi kalau takde pilihan, jangan memilih hehehe..

nanti sambung.. nak siap ke kelas pulak

No comments:

Post a Comment