Pages

Saturday, April 5, 2014

sawadikap..

InsyaAllah nanti saya akan ke Thailand, atas urusan kerja.
Tak lama, seminggu jek.

Selalunya trip² macam ni, company akan hantar beberapa orang.
Tapi kali ni, saya pun tak pasti ade orang lain tak selain saya..

Hmm.. agak mencabar kalau saya sorang jek nanti.
Maklumlah, saya tak pandai berbahasa Thailand.
Bahasa Inggeris pun bukanlah bahasa pilihan kat sana..
Maklumat dari kengkawan yang pernah ke sana,  cuma ada 10% peluang berkomunikasi dengan pemandu van yang nak ambik kat airport tu. huh..susah jugak kalau sorang², nak gi ke bangunan baru.


sebagai persediaan kanak² rebina, tadaa....
skrip!!! hehehehe

tu cuma contoh satu ayat. ade ayat² penting yang lain.. contohnya, mintak hantarkan ke bangunan mane..sebab kilang tempat saya bekerja ni banyak bangunan. salah hantar.. alamatnye.. bersenam lah,. lagi ayat penting,.. tanye tandas kat mane hahaha, mane tau kot emergency kan



 yang ni pulak adalah senarai menda yang patut dicari/dicuba masa kat sana nanti. Tenkiu lah kat kawan saye yang bersusah payah buat senarai ni. Tempat pertama, jatuh kepada---- Thai handmade handbag Naraya Handbag hehehe.. biaselah pompuan, nak kate ape?

ade pulut mangga, kerepek durian feveret saya tu!, dan.. tart nenas. Selain dari handbag, yang lain semua pasal makanan.

oh, haritu saya ade tanye ngan engineer Thai, macam mane nak sebut surau dalam bahasa dorang.
Katanya : Ramard . penting, mesti ingat name ni.


oklah .. nak siap kemas² beg.. insyaAllah kalau sempat saya sambung cerita pasal gi Thailand nih.

pas balik dari Thailand nanti, saya ade kelas menjahit baju melayu pulak. 
bolehlah sambung cerita pasal kelas jahitan haritu hehe..

No comments:

Post a Comment