Pages

Saturday, March 26, 2011

Future Me?

Tamat sudah 2 minggu pertama di SHRDC. Mulai minggu depan, modul² pengajaran lebih kepada technical skill. Masuk lab!!! bunyi macam menarik.

Modul terkahir minggu lepas, komunikasi dalam bahasa inggeris. Tugasan terkahir, kapsul masa (lebih kurang). Kami diminta menulis / menyampaikan sesuatu mesej/soalan kepada diri sendiri 20 tahun akan datang. Ada beberapa kawan kelas menulis surat, saya pula menggunakan movie maker , mungkin sebab saya kurang mahir mengarang essei. Sebenarnya, pada pendapat saya, cara terbaik adalah menggunakan tulisan, surat @ model @ prototaip. Masukkan dalam plastik & simpan baik².

Saya cuba membayangkan 20 tahun ke belakang...
Kali pertama saya menggunakan komputer, saya belajar menaip dalam perisian Lotus, yang skrinnya warna biru muda. Membuat garisan jadual juga dengan kod arahan. Adakah saya dalam 20 tahun akan datang dari sekarang masih boleh menonton klip yang saya hasilkan sekarang? Saya tak pasti.

Dalam jangkamasa 20 tahun, terlalu banyak perubahan & kemajuan yang boleh dicapai dalam bidang teknologi. Disket (Floppy Disk) sudah tidak popular. Thumb Drive dengan kapasiti 128MB hampir tiada harga.

20 tahun akan datang.. siapa anda?


No comments:

Post a Comment